Nu denk jij misschien: hoeveel moet ik dan wel niet investeren in mijn klant Karin?
Dat is nu net het mooie. Het hoeft niet altijd geld te kosten. Denk maar aan je relatie met je partner of familielid. Wat heeft het meeste betekenis? Die keer dat je partner een kopje thee voor je inschenkt, een dekentje voor je pakt en een arm om je heen slaat en zegt: “Lieverd, vertel maar. Wat zit je dwars?” Dat heeft betekenis. Daar word je blij van. Omdat je gehoord wordt.
En die keer dat je van je zus een appje krijgt, precies op het juiste moment. Net toen je het nodig had. Alsof ze het aanvoelde. Of de dag dat je moeder met zelfgebakken cake langs kwam om te vieren dat je je KvKnummer had aangevraagd. Dat zijn de momenten die je bijblijven.
En zo werkt het ook bij jouw klant. Ze doen zaken met jou en niet met je bedrijfsnaam, je super toffe website of je tips op social media. Ze willen aandacht van jou. En dat is voor elke ondernemer anders. Omdat jij anders bent en omdat je klant anders is. Maar dan moet je dus wel weten wat jouw klant belangrijk vindt. Hoe de klantreis van jouw klant verloopt en waar jouw blinde vlek zit.
Want ook jij hebt die. Klein of groot, ze zitten er bij élke ondernemer. En die kan ik voor jou tackelen met mijn FANscan. Met de FANscan kijk ik door de ogen van de klant naar jou en je onderneming. Ik bekijk wat je uitstraalt, hoe je communiceert en wat jouw klant nodig heeft. Omdat ik wéét dat elke ondernemer zo veel te geven heeft. Als je maar ziet hoe.
En ik gun het jou met heel mijn hart dat jij aan het eind van de dag jouw laptop dicht kan klappen en thuis kan zeggen: “Wat was dit een gave dag! Ik heb weer zo veel mogen bijdragen aan mijn klanten. Ja, ik heb vandaag gedaan wat ik allerliefste doe: van betekenis zijn voor anderen!”