• Ontdek jouw goud
  • Advies? info@liefsvankarin.nl
  • Gaan met die banaan
  • Ontdek jouw goud
  • Advies? info@liefsvankarin.nl
  • Gaan met die banaan

De FANscan

Whoehoe, je bent ondernemer!

Wat een feest, hè? Lekker ‘s morgens je bed uit om weer met de allerleukste klanten te werken. Geen getwijfel of je wel genoeg waarde levert. Je klanten zijn heel erg tevreden en geven je een hoge beoordeling. Je krijgt goede reviews omdat jouw klanten FAN van je zijn.

En aan de voorkant hoef je niet veel aan marketing te doen, jouw ambassadeurs zorgen telkens voor nieuwe klanten. Je hebt eindelijk het gevoel dat je echt wat bijdraagt. Dat je van betekenis bent. Dat je echt een verschil maakt voor je klant.

Of klopt dit plaatje niet helemaal bij jouw werkelijkheid? Is dit meer de realiteit?:

Ja, je hebt het echt wel naar je zin in je onderneming. En je hebt klanten, af en toe krijg je inderdaad een leuke review. En voor sommige klanten maak je op zich wel een verschil. Maar om nou te zeggen dat ze FAN van je zijn? Dat je echt impact maakt en van grote betekenis voor hen bent? Dat voelt wat overdreven.

Voel jij je af en toe zo?

* Je vraagt je soms af: Is dit het nu?

* Af en toe zit er een klant tussen die helemaal blij met je is. Maar de meeste zijn gewoon tevreden.

* Je bent soms bang om te veel weg te geven, je bent dan ook voorzichtig met waarde delen.Je wilt tenslotte niet dat je te veel kosten aan een klant maakt of dat je al zo veel weggeeft dat ze geen klant meer worden.

* Je bent nog steeds druk aan de voorkant bezig met marketing. Het zou heel fijn zijn als je bestaande klanten weer nieuwe klanten aanbrachten. Doordat ze ambassadeur zijn van jou. Zodat je onderneming nog meer een systeem wordt.

* Je wilt heel graag dankbaar zijn maar toch voel je dat er iets mist.

* Teksten schrijven die jouw klant raken, pfoeh … dat is nog steeds verrekte lastig!

* En als je eerlijk bent: zou je soms gewoon een weekje rust willen zodat je is goed na kon denken. Maar of je daar tijd voor kan maken?

* De passie die je in het begin voelde is langzaam aan het verdwijnen. Deze wil je weer terug.

Wakker worden, ondernemer!

Als jij een aantal van deze punten herkent, wil ik je even wakker schudden. Het kan namelijk een stuk leuker worden in jouw onderneming. Het kan om eerlijk te zijn gewoon een feestje worden! Met momenten die je je jaren later nog zult herinneren.

Met klanten die voor altijd FAN van je zijn. Zelfs als ze jou niet meer nodig hebben. Gewoon omdat jij je werk zo goed hebt gedaan, zullen ze nog regelmatig je naam noemen bij anderen of je supporten in dat wat je doet.

En dat is waar het echt om draait. Dat ondernemen voldoening geeft. Dat je van betekenis mag zijn voor je klant. Dat je door jouw kennis, expertise en aandacht jouw klant echt verder mag helpen. En zo makkelijker en leuker kan ondernemen.

Ik hoor je denken: hoe dan?!

Door je klant te zien, te horen en te voelen. Door jouw klant meer te geven dan hij of zij verwacht. Maar alleen op een manier die bij jou past. En die jouw klant begrijpt. Die hem of haar aanspreekt. Die maakt dat ze FAN van je worden.

Door jouw communicatie af te stemmen op jouw klant, zodat hij of zij zich begrepen voelt. Door te onderzoeken bij jouw klant wat ze van jou en je manier van werken vinden. Zodat je daardoor goede reviews kunt verzamelen. Want hoe tof is het als ze jou beoordelen met een 9,2 en je dat weer kunt communiceren op je website en je socials?

Alles wat je doet, doe je omdat het bij jou past. Vanuit je hart. En dan worden ze FAN. Omdat ze voelen dat het oprecht is.

Nu denk jij misschien: hoeveel moet ik dan wel niet investeren in mijn klant Karin?

Dat is nu net het mooie. Het hoeft niet altijd geld te kosten. Denk maar aan je relatie met je partner of familielid. Wat heeft het meeste betekenis? Die keer dat je partner een kopje thee voor je inschenkt, een dekentje voor je pakt en een arm om je heen slaat en zegt: “Lieverd, vertel maar. Wat zit je dwars?” Dat heeft betekenis. Daar word je blij van. Omdat je gehoord wordt.

En die keer dat je van je zus een appje krijgt, precies op het juiste moment. Net toen je het nodig had. Alsof ze het aanvoelde. Of de dag dat je moeder met zelfgebakken cake langs kwam om te vieren dat je je KvKnummer had aangevraagd. Dat zijn de momenten die je bijblijven.

En zo werkt het ook bij jouw klant. Ze doen zaken met jou en niet met je bedrijfsnaam, je super toffe website of je tips op social media. Ze willen aandacht van jou. En dat is voor elke ondernemer anders. Omdat jij anders bent en omdat je klant anders is. Maar dan moet je dus wel weten wat jouw klant belangrijk vindt. Hoe de klantreis van jouw klant verloopt en waar jouw blinde vlek zit.

Want ook jij hebt die. Klein of groot, ze zitten er bij élke ondernemer. En die kan ik voor jou tackelen met mijn FANscan. Met de FANscan kijk ik door de ogen van de klant naar jou en je onderneming. Ik bekijk wat je uitstraalt, hoe je communiceert en wat jouw klant nodig heeft. Omdat ik wéét dat elke ondernemer zo veel te geven heeft. Als je maar ziet hoe.

En ik gun het jou met heel mijn hart dat jij aan het eind van de dag jouw laptop dicht kan klappen en thuis kan zeggen: “Wat was dit een gave dag! Ik heb weer zo veel mogen bijdragen aan mijn klanten. Ja, ik heb vandaag gedaan wat ik allerliefste doe: van betekenis zijn voor anderen!”

Monica van Savourer:

¨Karin heeft een duidelijke aanpak en gaat gericht te werk. We zochten naar bevestiging of we het goed deden en feedback van een professional. We hebben inzicht gekregen na de FANscan en gaan dingen anders doen. Ik raad de FANscan zeker aan, het is altijd goed om een 'buitenstaander' professional mee te laten kijken in je bedrijf!¨

www.savourer.nl

Irma van 5 op een rij:

¨Ik heb Karin ervaren als een heel enthousiaste, inspirerende en creatieve coach, die oog heeft voor jou als professional en als mens. Ik vond het heel fijn om met haar te werken. De 1 op 1 gesprekken met Karin heb ik als heel inspirerend (en gezellig:) ervaren. Het gaf me veel energie en nog meer ideeën om mee aan de slag te gaan. De persoonlijke benadering van Karin vond ik heel prettig. Het voelde of we het samen deden.¨

www.5-opeenrij.nl

Amber van Amber den Oudsten fotografie:

¨Het is altijd fijn om met Karin samen te werken. Heel fijn dat iemand anders tips geeft wat er nog zou kunnen verbeteren aan de website. Zelf zie je dat op een gegeven moment niet meer. Ik ben gelijk al met een aantal punten aan de slag gegaan die naar boven kwamen in de FANscan. Ik kan niet specifiek 1 dingen noemen wat het meest waardevol was, want ik vond alles waardevol! Ik zou het zeker aanraden aan anderen.¨

www.amberdenoudsten.nl

Ervaring met positieve klantgerichte communicatie:

Na twintig jaar in de detailhandel te hebben gewerkt kan ik wel zeggen dat ik een bak met ervaring heb opgebouwd met klanten. Ik heb gewerkt van Rotterdam tot Gorinchem en van Nieuwegein tot Brabant. En overal was het anders. Op de ene plaats noemde ze me een ‘wijfie’ en op de andere plek riepen ze ‘houdoe’. Maar overal waren het gewoon mensen die gezien wilden worden.

Of ze nu veel of weinig geld te besteden hadden. Of ze nu een gezin met zes kinderen waren of een vrouw alleen op een flat. De basis blijft hetzelfde. Elk mens heeft het nodig om zich met een ander te verbinden.

Ook heb ik inmiddels vijf jaar ervaring in het online ondernemen en communiceren met klanten. Een heel andere wereld? Nee, ook daar wil een mens gezien en gehoord worden. En dat kan, wanneer je de juiste taal spreekt en het goede gevoel weet te creëren. En door nog steeds méér waarde te leveren dan jouw (potentiële) klant verwacht. Zo maak je van je klanten FANS. Dat verdienen ze!

De FANscan:

Voor de FANscan duik ik met twee armen naar voren in jouw onderneming. Allereerst haal ik jouw goud naar boven. Wat doe je al zo supergoed dat je het nog veel meer mag doen?

Vaak zijn dat de dingen die jij heel gewoon vindt. Die jij als normaal beschouwt. Maar die voor jouw klant wel degelijk verschil maken. Die dingen gaan we in de spotlight zetten.

Daarna ga ik jou de gaten laten zien die er ook zitten. De dingen die je niet doet, waardoor je kansen mist. Waar je dus letterlijk jouw goud laat liggen. Dit kan zijn dat je je klanten te weinig opvolgt. Dat je angst hebt om waarde weg te geven. Dat je bang bent om helemaal jezelf te zijn. Dat je niet ziet wat jouw klant echt nodig heeft. Dat je door drukte vergeet een kaartje, cadeautje, appje, een tip of advies te sturen. Of iets heel anders waarvoor ik je geheugen zal opfrissen en zal laten zien dat het zonder veel moeite ook anders kan.

Stappenplan:

Ik kom bij jou offline of online bedrijf langs als mystery shopper. Zonder dat jij weet dat ik er ben ga ik jouw social media, website en eventueel je bedrijfspand of winkel vastleggen in een prachtig boekwerk. Met foto’s en de daarbij horende uitleg. Daar hoort ook een stappenplan bij zodat je daadwerkelijk - zelf of met mij - aan de slag kunt gaan om direct resultaat te behalen.

Dus het is geen A4’tje met wat ideeën waar je zelf nog bij moet verzinnen hoe je het aan moet gaan pakken. Maar het is een compleet plan van aanpak met simpele, praktische tips. Om jouw doel te behalen: FANS maken!

Waarom een FANscan?

Omdat het zoveel leuker wordt om te ondernemen als je klanten FANS zijn.

1. Jouw FANS brengen weer nieuwe klanten aan. Ze gaan namelijk over jou praten.

2. Je bent in de minderheid, de meeste ondernemers doen het namelijk niet. Dus ga je opvallen, word je onthouden en kan je zo nog meer klanten helpen.

3. Je omzet gaat natuurlijk ook omhoog. Is niet het belangrijkste, maar wel mooi meegenomen.

4. Je wordt er een leuker mens van. Want geven maakt rijk.

5. Het verhoogt jouw expertstatus.

6. En je krijgt meer gunfactor.

7. Ze vinden jou gewoon kei leuk en geven je complimenten (alleen dat is al fijn!).

8 Je haalt veel meer voldoening uit je werk.

9. Je werkt niet met klanten die jou ‘alleen maar oké’ vinden maar ‘helemaal toppie’!

Jenneke van Virtuele Roos:

¨Liefs van Karin heb ik leren kennen via Instagram. Wat heb ik veel geleerd en veel bereikt. Door support van Karin en haar ideeën ben ik gekomen waar ik nu sta.

Ik weet dat ik het zelf doe, maar haar energie heb ik nodig. Sparren en ideeën uitwisselen met een serieuze toon en een gekke bek. Lieve Karin, ik hoop dat we nog vaker mogen samenwerken.¨

www.virtuele-roos.nl

Esther de Jong:

Het is heerlijk om met Karin te werken. Ze is enorm enthousiast en haar positieve vibe werkt aanstekelijk.

Karin zorgt dat je buiten je comfortzone stapt en dingen doet die je niet verwacht had van jezelf (want daar ligt je groei). En bij vragen van mijn kant of hobbels waar ik tegenaan liep had ze altijd wel weer goeie ideeën. Ze is heel betrokken, attent en positief. Ik raad haar zeker aan als jij je bedrijf wilt upgraden!

Patricia van Kind & kracht:

Op de momenten dat ik denk... laat ook maar, komt Karin weer tevoorschijn met een schop onder mijn kont. Wat is dat soms nodig!''

www.kindenkrachtbegeleiding.nl

Jouw investering:

Omdat ik natuurlijk wil dat jij FAN van mij wordt, krijg jij de beste versie van mij. En ik haal, speciaal voor jou, alles eruit wat erin zit. En voor de prijs hoef je het niet te laten:

349 euro voor je online onderneming.

449 euro voor als je naast een online onderneming ook een bedrijfspand of winkel hebt.

Ik waarschuw je wel vast: als je eenmaal klant bent bij mij bestaat de kans dat je niet anders meer wilt!

Klant bij Karin:

Als je eenmaal klant bent, krijg je daar heel veel voor terug. Ook als wij allang klaar zijn met onze samenwerking blijf ik je waarde geven. Geven maakt rijk en ik geloof dat God mij zegent. Juist als ik deel met anderen. Je krijgt doordat je mijn klant bent:

  • meer zelfvertrouwen
  • meer omzet per klant
  • 1001 vernieuwende ideeën
  • kennis over klantgericht ondernemerschap
  • cadeaus
  • trainingen
  • netwerkbijeenkomsten
  • een schop onder je hol
  • een aai over je bol
  • een glimlach op je gezicht
  • en een bak energie

En natuurlijk mijn blije hoofd niet te vergeten. Want dat zal je regelmatig voorbij zien gaan komen :)

Weer even terug naar de FANscan:

Waarschijnlijk voel je mijn enthousiasme al van je scherm afspringen. Maar waarom ben ik hier nu zo super enthousiast over?

Omdat ik weet dat het jou echt gaat helpen om met meer plezier, meer gemak én meer voldoening te ondernemen. Ik laat dan ook graag mijn FANS aan het woord.

Als je aan het eind van deze pagina bent gekomen dan betekent dit;

dat je ergens nog niet helemaal tevreden bent met jouw manier van werken. Dat je nog niet de voldoening voelt die je wel zou willen. Dat er ergens nog gaten zitten in jouw klantgerichte communicatie en de waarde die je levert. Dan rest mij niks anders dan je het laatste zetje te geven: het is tijd voor de FANscan! Je gaat er geen spijt van krijgen.

Veel gestelde vragen:

Is de FANscan ook voor als ik al genoeg klanten heb? Juist dan is de FANscan geschikt. Ook al heb je al genoeg klanten, dat wil niet zeggen dat je ook genoeg van betekenis bent en dat je klanten ambassadeurs voor je zijn. Dan is een zelflopend systeem heel fijn en zal het je rust geven.

Is de FANscan ook voor als ik starter ben? Nee, het is niet voor als je starter bent. Belangrijk is dat je je eerste klanten al hebt. En dat je al gegroeid bent als ondernemer. Dat je omzet goed loopt en de basis helder is.

Als je starter bent klik dan hier. Als je mag gaan groeien klik dan hier.

Ik houd niet van cadeautjes weggeven aan mijn klanten. Is dat altijd nodig? Nee, zeker niet. Hoe jij ervoor gaat zorgen dat jouw klant fan wordt, ligt helemaal bij jou. Alleen als je doet wat bij je past, zal jouw klant daar blij van worden. En jij zelf ook. Daarom kijk ik door de ogen van JOUW klant naar je onderneming. Niet door de ogen van elk willekeurig persoon.

Hoeveel tijd gaat het mij kosten? Je krijgt voordat ik begin met de FANscan een vragenlijst die je mag invullen. Daarna doe ik het werk en mag jij ondertussen achterover leunen. Of druk zijn met ondernemen natuurlijk. Je krijgt de FANscan door mij opgestuurd en daarna gaan we deze bespreken. Dan beslis jij zelf hoeveel tijd je gaat besteden aan de actiepunten.

Waarom geef jij de FANscan voor zo’n lage prijs weg? Omdat ik natuurlijk wil dat jij fan van mij wordt. En ik door de FANscan jou echt kan helpen. Het geeft mij voldoening dat ik mijn kennis mag overdragen zodat jij ook die voldoening krijgt van je werk.

Wanneer moet ik geen FANscan doen? Als je er niet tegen kan dat er iemand eerlijk naar je onderneming kijkt. Als je liever eigenwijs bent dan dat je jouw blinde vlek onder ogen wilt zien. EN als je niet van gezellige Brabanders houdt, dan kan ik niet garanderen dat het een succes wordt!

Druk nou maar gewoon op die knop, er komt geen beter moment dan nu. Ik zie er naar uit om jouw onderneming naar een nog hoger niveau te tillen en echte FANS te creëren.

Liefs van Karin