• Ontdek jouw goud
  • Advies? info@liefsvankarin.nl
  • Gaan met die banaan
  • Ontdek jouw goud
  • Advies? info@liefsvankarin.nl
  • Gaan met die banaan

De klant-scan

Als jij wel je stinkende best doet maar eigenlijk niet genoeg klanten hebt om gewoon een leuke onderneming te draaien herken je je vast in het volgende:

  • Je onzekerheid staat je in de weg, je durft gewoon je aanbod niet (vaak) te doen.
  • Je kan niet kiezen uit al je ideeën die ontstaan zijn. Want welke is de beste?
  • Je twijfelt aan je aanbod. Is het wel goed genoeg en sluit het wel aan bij mijn klant?
  • Je hebt geen strategie maar schiet losse flodders af onder de naam marketing.
  • Je vind het lastig om steeds maar zichtbaar te moeten zijn terwijl er amper resultaat uit volgt.
  • Je maakt je te druk om wat een ander er van vind dat je onderneming nog niet genoeg oplevert. Dus vraag je geen hulp want er zal maar iemand achter komen dat je er gewoon klaar mee bent af en toe.
  • Je vraagt je nog steeds wel eens af wie er eigenlijk op je zit te wachten?
  • Je kan er de vinger niet op leggen waarom het bij jou niet lukt en bij anderen wel.
  • Je weet dat er meer klanten zijn voor je, maar waar dan? En hoe kan je die bereiken?

Kortom, aan het eind van de maand heb je nog een stukje maand over ipv geld.

Je bent er wel klaar mee met dat geleur en gepieker hoe je aan meer klanten kunt komen.

Na alle gratis webinairs, blogs en adviezen die je kreeg heb je nog steeds geen manier gevonden die voor jou werkt.

  • Hoe zou het voor je zijn als je een simpele strategie zou hebben waarvan je zeker weet dat hij klanten gaat opleveren?
  • En zou het niet tof zijn als je helemaal achter je product staat, je met vertrouwen je klanten een aanbod kunt doen omdat je gelooft dat jij hun echt verder kunt helpen?
  • En wat zou het heerlijk zijn als je marketing niet meer ziet als iets wat moet, maar wat je leuk vind om te doen. Omdat je waarde levert op jouw manier én omdat het klanten oplevert.

Haalbaar? Zeker te weten, ook voor jou!

De KLANT-scan is zoals de naam al doet vermoeden speciaal voor jou als je nog niet genoeg klanten hebt. Je helpt er wel een aantal maar je hebt het drukker met alle randzaken dan met klanten helpen.

Voor de KLANT-scan duik in jouw onderneming om te kijken waar je nog aandacht aan mag besteden. Meestal hoeft niet heel je onderneming op de schop maar is er één ding of een aantal kleine dingen die je kan aanpassen waardoor je meer klanten gaat aantrekken.

De KLANT-scan is praktisch en bevat actie punten die je direct kunt uitvoeren. Geen vaag gedoe maar concreet en realistisch.

Verhaal van fotograaf Anneke:

Anneke is een hele goede fotograaf. Ze heeft veel vakkennis en maakt prachtige foto' s. Toch lukte het haar niet om haar agenda vol te krijgen met afspraken van klanten. Ze werd er onzeker van omdat ze bij andere fotografen zag dat het wel kon. Ik mocht bij haar de KLANT-scan doen.

Mijn bevindingen:

Op haar website was niet duidelijk voor welke soort klant zij er was. Ze fotografeerde bruidsparen, baby's, huizen en ondernemers. Haar taal was algemeen waardoor er juist niemand werd aangesproken. Door de KLANT-scan kwam ze erachter dat ze zich beter kon focussen in haar taal op één type klant. Die klant werd de moderne moeder die hield van mooie huizen, parttime ondernemer was en kinderen had. Dus eigenlijk gewoon de klant wie ze al die tijd al fotografeerde maar nu specifiek benoemde.

Zo paste we haar teksten iets aan, schaafde we haar aanbod wat bij en verzamelde we beeldmateriaal dat haar woorden versterkte. Eigenlijk veranderde we dus een paar kleine dingen. Maar die zorgde tegelijkertijd voor veel impact. Anneke wist zelf veel beter wat haar klant nodig had en kon dit veel makkelijker communiceren.

Wat denk je? Precies die klanten, die zij het allerliefste wilde helpen, kwamen op haar pad. Omdat haar klant werd aangesproken door wat ze zei en vertelde. Ze veranderde haar communicatie maar zelf veranderde ze niet. Ze bleef de vrolijke, creatieve fotograaf . Ze ging zo veel vaker doen waar ze ondernemer voor was geworden. Klanten fotograferen in hun eigen omgeving.

Haar omzet ging fors omhoog, ze kreeg meer klanten. Ze stond weer te stralen achter haar camera.

Kan het zo simpel zijn? Ja dat kan. We hebben geen toverspreuk nodig om te zorgen dat er klanten met ons willen werken. Jezelf zijn, actie ondernemen, vertrouwen hebben en een strategie zorgt ervoor dat je kunt groeien.

Lijk jij ook op Anneke? Heb jij nog niet genoeg klanten maar wel passie voor je vak? Dan is de KLANT-scan echt iets voor jou. Aan blijven modderen heeft tot nu toe weinig opgeleverd toch? Precies, dat dacht ik al.

Na de KLANT-scan:

  • Weet jij waar het aan ligt dat je nog niet heel vrolijk wordt van jouw banksaldo.
  • Hoe het komt dat je nog niet genoeg klanten hebt.
  • Ontdek jij aan welke knoppen je nog mag draaien. Geen hele nieuwe business, maar met een aantal aanpassingen zul je zien dat je winst gaat behalen op meerdere fronten.
  • Weet je precies wat je kan doen om die klanten binnen te halen die bij jou passen.

Monica van Savourer:

¨Karin heeft een duidelijke aanpak en gaat gericht te werk. We zochten naar bevestiging of we het goed deden en feedback van een professional. We hebben inzicht gekregen na de KLANT-scan en gaan dingen anders doen. Ik raad de KLANT-scan zeker aan, het is altijd goed om een 'buitenstaander' professional mee te laten kijken in je bedrijf!¨

www.savourer.nl

Irma van 5 op een rij:

¨Ik heb Karin ervaren als een heel enthousiaste, inspirerende en creatieve coach, die oog heeft voor jou als professional en als mens. Ik vond het heel fijn om met haar te werken. De 1 op 1 gesprekken met Karin heb ik als heel inspirerend (en gezellig:) ervaren. Het gaf me veel energie en nog meer ideeën om mee aan de slag te gaan. De persoonlijke benadering van Karin vond ik heel prettig. Het voelde of we het samen deden.¨

www.5-opeenrij.nl

Amber van Amber den Oudsten fotografie:

¨Het is altijd fijn om met Karin samen te werken. Heel fijn dat iemand anders tips geeft wat er nog zou kunnen verbeteren aan de website. Zelf zie je dat op een gegeven moment niet meer. Ik ben gelijk al met een aantal punten aan de slag gegaan die naar boven kwamen in de KLANT-scan. Ik kan niet specifiek 1 dingen noemen wat het meest waardevol was, want ik vond alles waardevol! Ik zou het zeker aanraden aan anderen.¨

www.amberdenoudsten.nl

Praktisch:

Jouw investering voor de waardevolle KLANT-scan is maar €127 excl btw.

Je krijt wat vragen toegestuurd die je mag beantwoorden. Daarna doe ik het werk en duik ik in je onderneming. Jij rust ondertussen uit of geniet van een wandeling.

Je krijgt de KLANT-scan binnen een week via de mail, en we bespreken hem in een online call. Jij gaat daarna alleen, of samen met mij met de actie punten aan de slag, en krijgt meer klanten.

Voor de duidelijkheid: Ik ben geen tovenaar. Hoewel.. mijn talent is zien welke stap jij kunt zetten. Dat talent mag ik inzetten voor jou, mooie vrouw. Uiteraard help ik je ook verder om de stap echt te nemen. Want weten is één, echt doen is stap twee. Je krijgt van mij dan ook een bak energie, zelfvertrouwen en een plan om mee aan de slag te gaan. En een schop onder je hol als je die nodig hebt:) Klanten vallen niet uit de lucht. Dat weet jij nu ook, anders had je er wel een paar gevangen.

Als je dit nog leest? Dan weet je diep van binnen dat je het nodig hebt. Er komt geen beter moment dan NU. Vraag aan die KLANT-scan als je meer klanten wilt. Je gaat me dankbaar zijn. Zeker te weten.

Ik antwoord meestal binnen 48 uur.